Scroll to top

Featured Snippets Nedir? Nasıl Yapılır?

Featured Snippets Google’da yapılan arama sonuçlarında sayfanın en üst kısmında yer alan snipped bölümdür. Yine arama yapıp istediği bilgiye anında ulaşmaya çalışan kişileri hedefleyen bir bölümdür. Featured Snippet’ın Tam olarak bir Türkçe karşılığı yoktur fakat öne çıkarılmış bölümler veya öne çıkan parçalar olarak adlandırılabilir.

Featured Snippet’ın bir diğer kullanım şekli ise Position Zero olarak geçmektedir. Yani bunu sıfırıncı sıra olarak vasıflandırılır. Görsel olarak Featured Snippet alanı arama sonuçlarının en üstünde bir kutucuk olarak göze çarpmaktadır. Bu kutucuğun içerisinde de kullanıcının tam olarak erişmek istediği bilginin bir kısmı net olarak yer almaktadır.

Featured Snippet’lar hangi arama sonuçlarına göre görünüyorlar diye sorulduğunda burada işin içine Google’ın yapay zeka algoritması girmektedir.

Google’ın yapay zeka algoritmaları “nedir, ne zaman, en son, en iyi, en kötü, kimdir, nasıl yapılır, ölüm tarihi, doğum tarihi…” gibi arama kriterlerini arama sonuçları içerisinde bulursa bunlar Featured Snippet bölümlerinde yer alır. Fakat Featured Snippet’ların en üstte görünmesi için özel çalışmalar yapılması gerekir.

Google Snippetlar Ne İşe Yarar?

Featured Snippetlar her arama sorgularında kişilerin karşısına çıkmaz. Bunun sebebi ise her arama sorgularının net bir bilgiye dair sonuç elde edememesidir. Yukarıda da bahsedildiği gibi net ve doğru bilgiye sahip web siteleri bu snippetlarda yer alabiliyor.

Kişiler şunu bilmelidir ki Featured Snippetlarda yer alan web siteleri en güvenilir ve net bilgiye sahip sitelerdir. Bu da arama yapan kişilere güven aşılamaktadır. Yani kısaca featured snippetlar kullanıcılara istedikleri bilgiyi anında vermeye yaramaktadır.

Featured Snippets Nasıl Yapılır?

Snippet oluşturma konusunda çoğu web site sahibi geniş çaplı bilgiye sahip değildir ve teknik detayları bilmiyordur. Web site sahipleri, belirli anahtar kelimelerde öne çıkan snippetlara sahip olmak için bir takım özel çalışmalar yapmalıdır. Bu özel çalışmalara göre Google, hangi içeriği öne çıkarılmış olarak göstereceğine kendi karar verir.

Öncelikle Featured Snippeta sahip olmak için web sitenizin içeriklerinde aşağıdaki kriterleri yerine getirmiş olması gerekir.

  • Özgün ve SEO’ya uygun içerik yazılması gerekiyor.
  • Aşağıdaki gibi bir HTML etiketini sitenizin kod sayfasından kaldırılması gerekiyor.
    <meta name=”googlebot” content=”nosnippet”>
  • Yazılarınızda kullanıcılar için en iyi ve en net bilgiyi verilmelidir.
  • Videolar ve görseller yapılması doğru olur.
  • İçerikler mutlaka bölümlendirilmelidir.
  • İçerikler kalabalık değil sade ve bilgi verici olmalıdır.
  • Uzun ve anlaması zor cümleler yerine basit, kısa ve anlamlı cümleler kurulması gerekir.

Aramada öne çıkan snippet elde etmek için yukarıdaki kriterlere uygun içerikleriin olması gerekiyor. Eğer bu kriterler sağlanıyorsa emin olunmalıdır ki kullanıcının istediği tüm bilgiye sahip olunabilir. Google’ın yapay zeka algoritması bir süre sonra bunu fark edecektir ve kısa süre içerisinde sitenizi Featured Snippet bölümüne ekleyecektir. Yani siteyi  0. sıraya taşıyacaktır. Aslında snippet oluşturma bu kadar basit fakat sabır gerektiren bir işleme sahiptir. Fakat bilinmesi gerekiyor ki Google snippet konusunda oldukça hassas ve titiz davranmaktadır. En ufak bir eksik bilgide veya hatada sizi kesinlikle 0. sıraya taşımayacaktır.

Featured Snippet Oluşturma Kriterleri Nasıl Yerine Getirilir?

Öncelik olarak karışık cümlelere ve bitmek bilmeyen paragrafları bir kenara bırakmak ve basit yazmaya başlamak şarttır. Basit yazarken de açıklayıcı bir yazı gerekir yani yazı net ve yalın olmalıdır. Bu hem yazınızı okuyan ziyaretçiyi istediği bilgiye ulaştıracak hem de bilgi açısından doyuracaktır. Ziyaretçilere bunu hissettiren bir web sitesi ve içerik daha fazla güven ve beğeni kazanır. Zengin içerikler diğer sıradan içeriklere göre her zaman daha fazla ziyaretçi çekmektedir.

Google bunun farkında vardığı zaman sizin en doğru bilgiyi verdiğinizi düşünecektir. Ki Google bunu kesinlikle fark edecektir. Ayrıca içeriğin zengin olması ziyaretçilerin sitenizde geçirdiği süreyi de uzatmaktadır. Unutulmaması gereken Google bu süreyi bile hesaba katmaktadır.

Zengin içerik yazacağım diye uzun paragraflar yazmaktan kaçınmak gerekir. Yazılarınızın okunabilirliğinin yüksek olması gerekiyor. Sade, kısa ve açıklayıcı yazmanın dışında paragrafları da kısa tutulması gerekiyor.

Okunabilirliği en yüksek kelime sayısı bir paragraf için 150 kelimedir. 150 kelimeyi aşan paragraflar, yazılarınızı okuyan ziyaretçileri hem sıkar hem de yorar. Google’ın içeriğinizin hangi bölümünü Featured Snippet’lara ekleyeceğini kestirmek bir hayli zordur. Bu yüzden kısa kısa yazmak önemlidir.

Google tüm içeriğinizi snippetlara eklemez. Google’ın yapay zekaya sahip botları en uygun bilgiye sahip olan bölümü çekip alarak snippetlara ekler. Son olarak <meta name=”googlebot” content=”nosnippet”> HTML etiketini sitede asla kullanılmaması gerekiyor. Bu HTML etiketi google snippet özelliğini pasif hale getirir.

Featured Snippets Nedir? Nasıl Yapılır?

Örneğin “top 100 movies of all time” anahtar kelimesini kullanarak arama yaptığı zaman bu şekilde bir featured snippet ile karşılaşacaksınız. Bu featured snippet kutucuğunda benim yazdığım arama sorgusuna göre en net ve en doğru sonucu veren site yer almaktadır. Featured snippet alanında yer alan içerik bir paragraftan alıntı da olabilir veya bu şekilde bir liste de olabilir.  2. ve 3. sırada yer alan web siteleri de aynı içeriklere sahipler fakat featured snippet bölümünde yer alamamışlar. Buradan anlıyoruz ki, ya sadece imbd.com sitesi featured snippet çalışması yapmış, ya da en iyi featured snippet çalışmasını imdb.com sitesi yapmıştır.

 

 

 

Post a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir